Aut na vodík v běžném provozu hned tak nepotkáme. Německu eur, časem se ovšem cena má dostat na až eur za kilogram vodíku. Auto na vodík je splněným snem.
Před sebou má ale stále řadu překážek. Toyota Mirai sice vypadá poněkud zvláštně. Její ovládání je však naprosto bezproblémové.
Jezdí příjemně a je kvalitně vyrobená. Vlastnit první vodíkové auto ale není levná záležitost. Základní cena bez daně je tisíc eur, tedy přes milionu korun.
Rovnako ako čisto elektrické vozidlá aj autá na vodík sú tiché a bez. V záplavě připravovaných elektromobilů se objevilo jedno zajímavé auto na vodíkové palivové články. Nové SUV ze stáje korejského Hyundai. Auta na vodík míří i na české silnice, stát pomůže s infrastrukturou. Jinak se vodíkové auto téměř neliší od běžných vozů, takže vypadá jako oživlý.
Většímu rozšíření vodíkových aut tak brání právě vysoká cena.
Jejich prudký rozvoj a pokles ceny v posledních letech z nich udělal pro mnohé zákazníky atraktivní volbu. Velké automobilky se však soustředí. Pohon auta na vodík se i přes funkční prototypy i již prodávané vozy zdá být. Díky tomu předpokládáme, že tehdy bude cena takového vozu. Do Európy nové vodíkové SUV dorazí budúci rok a opäť bude dostupné iba na vybraných trhoch. K tématu: Poprvé za volantem vodíkové Toyoty Mirai. Cena zatiaľ nie je známa, ale automobilka. S príchodom druhej generácie vodíkových áut a rozšírením objemu výroby sa má výsledná cena vozidiel na vodík výrazne znížiť.
Začne sa predávať v Kalifornii. Toyotu Mirai možno poznáte skôr pod. Vladimír Matolín prišiel s revolučnou zmenou vodíkových palivových článkov. Není divu, protože vodíková osobní auta jsou oproti spalovacím. Podle analýzy není největší překážkou v rozvoji vodíkového paliva cena vozů.
Možná jsou to elektromobily a možná jsou to spíš auta na vodík. HP, palivový článek 1kWe, cena cca milionu Kč. Dvě třetiny Čechů by si ale auto na vodík nekoupily, pokud by bylo dražší.
Tři lidé z deseti by byli ochotní akceptovat cenu o čtvrtinu vyšší a. Postav auto na vodík a preskúmaj pohon budúcnosti.
Mimo jiné i vysoká cena (přes milion korun). Systém funguje na car-sharingové bázi, tedy kdokoli si auto může. Cena vodíku je dnes sice relativně nízká, ale kdyby se tento pohon uchytil. Vodík je základním stavebním prvkem celého vesmíru, vyskytuje se jak ve všech svítících hvězdách. Hyundai přivezlo do Česka svoje vodíkové SUV Nexo. Vodíkové auto je starší než vozy na ropu.
Proti té mají řadu výho ale stejně tak se objevují. Do ČR dorazilo auto na vodík. Porovnání nákladů s konvenčními vozidly je složité, už jen proto, že v České republice není stanovena uživatelská cena vodíku . Kdyby každé auto jezdilo na vodík, kdo by na tom prodělal nejvíce?
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.